MI EZ?

a Zenekari × Marketing blog instant válaszokat keres azokra a problémákra, amelyek felmerülhetnek az Ötlet születésétől az Álmok eléréséig vezető úton

Az első lépés

Ák 2011.04.12. 16:00

Benned merült már fel igény vmi újra? Döntötted már el, hogy felkeresel egy boltot, ahol azelőtt még nem jártál? Hogy megcsinálsz egy kaját, amit még nem próbáltál? Hogy most aztán tényleg megszólítod az illetőt? Hogy ma aztán végre lefutod a minimaratont? Gondolom igen, még ha nem is pont ezek.
És volt olyan, hogy elsőre nem sikerült? Nekem rengeteg.

Az idézet a képen azt mondja nyersen fordítva, hogy "Tedd meg az első lépést (azért, amiben hiszel). Nem kell látnod az egész lépcső(házat), csak tedd meg az első lépést.". Ez a nyers fordítás elég zavarosnak hangzik sztem. A saját szemszögemből úgy fogalmaznám meg a mondanivalóját, hogy ha hiszünk vmiben, tegyük meg érte az első lépést, nem kell látnunk az egész lépcsőházat, a teljes utunkat a Célunkig, csak lépjünk fel mindig a következő lépcsőfokra.

Ezt máshol úgy magyarázták, hogy ha éjszaka vezetünk haza, akkor a fényszóró csak az előttünk lévő pár métert világítja be, nem látjuk az egész utat. De tudjuk mi a célunk, és ennek érdekében mindig kicsivel közelebb jutunk hozzá azon az úton, ami láthatóvá válik számunkra.
Ugyanis, a célon kívül mást nem ismer az ember, amikor nekiáll vmi újnak. Nincsenek tapasztalatai, nem ismeri a buktatókat, a praktikákat. Csak a saját tudása van és az elképzelt álomkép, a Cél. Hogy ilyenkor vagy akár később is előfordulnak botlások? Naná. Elég korán megtanultunk járni, de néha még ma is elesünk. Mondanom sem kell, péntek/szombat este... Emberek vagyunk, ezért hibázhatunk. Bár a másik oldala ennek az, hogy a hibáiból pedig tanulnia kéne az embernek. Hacsak nem akar helyben járni, miközben elvileg elindult egy irányba.
Általában még a déli sarki pingvinekre is ráfogjuk, amikor magyarázkodunk, hogy miért nem sikerült vmi, de legtöbbször az ismeretlentől való félelem és az információhiány nagy szerepet játszik a siker be nem következésében.
Ahogy minél elvetemültebb dolgok után érdeklődünk, úgy csökken a kézenfekvő megoldások száma és időnként jól jönne a segítség.

 

Az én marketing-problémás történetem is zenekarhoz fűződik természetesen. Nem voltam elégedett azzal a válasszal, hogy "...majd később, ha elértetek egy szintre, foglalkozunk veletek". Ekkor megfogalmazódott - ami erre a válaszra gondolom másban is -, hogy nekünk nem akkor kell a segítség, amikor hosszú kínkeserves, tapasztalós évek után már magunk is tudjuk, hogy mit kéne/kellett volna csinálni, hanem amikor a probléma felmerül. A marketing és minden zenekaros szervezési problémát könyvek forgatásával és kérdezgetésekkel álltam neki megoldani. Ez 10 éve kezdődött. Azóta is töretlenül ezt teszem. A szakirodalmat a tapasztalataimmal kiegészítve, szeretném közérthető formában megosztani az évek folyamán felgyülemlett információt, hogy aki igényli, annak ne kelljen hosszú órákat töltenie könyvek olvasásával, miközben csak egy egyszerű kétszavas választ szeretne kapni. Azért az érdeklődésünk szerinti könyvek tanulmányozását jóóóó széles körben ajánlom. Hiszen lesz idő, amikor csak a tudásunkra számíthatunk, mert minden idegen lesz körülöttünk.

 

A Zenekari × Marketing oldal célja, hogy olyan oázist /;)/ nyújthasson Zenekaroknak és talán hasznos infókkal szolgálhat a zeneipar más résztvevőinek is, ahova mindig be lehet nézni, ha felröppen a Kérdés: "DE HOGYAN?!".
A heti rendszerességgel megjelenő cikkekben instant válaszokat keresek azokra a kérdésekre, amik felmerülhetnek a nyers Ötletünktől az Álmainkig vezető Úton, hogy kikerülhetőek legyenek a zsákutcák, kerülőutak.
De mint minden instant lötyihez, ehhez is használati utasítás azért kell. Az arányok figyelmen kívül hagyása nem biztos, hogy a kívánt célt eredményezi.

A személyes hozzáállásom a "Minden kezdet nehéz" kijelentéshez, hogy nem kell vért izzadni, hogy megtegyünk 2 lépést az Úton, hanem fel kell tenni a Kérdést: "Hogyan?".
Ahogy már több helyről hallhattuk: "Inkább tűnjünk butának egy kérdés erejéig, mint egész életünkre azok maradjunk."

 

Tehát az első lépés: Merjünk kérdezni minél többet és több helyről!

Hogy kitől kérdezünk, az az egyéni szabadságunkra van bízva. Egy megjegyzés: még a legmagasabb pozíciókból is képesek segítőkész választ adni. Azért ha ajánlhatom, pozíciótól függetlenül adjuk meg a kellő tiszteletet és alázatot, hiszen a segítségéért fordultunk hozzá.

Címkék: marketing hit információ ismeretlen cél

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zenekarimarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr462845272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása