MI EZ?

a Zenekari × Marketing blog instant válaszokat keres azokra a problémákra, amelyek felmerülhetnek az Ötlet születésétől az Álmok eléréséig vezető úton

5 tipp Facebook és egyéb hirdetésekre, amit azonnal használhatsz

Ák 2011.04.13. 16:00

 

Miért nem lájkolják a koncertemet? Több százan vannak a csoportomban, mégis hetekig csak pár igazolt vissza, pedig tudom, hogy többen jönnek a koncertre. Miért? Miért lájkolnak semmitmondó kiírásokat több ezren, a bulimat, zenekaromat meg szinte senki?

Ez ismerős? Meglehet.
Kicsit kihegyeztük a kérdéseket a fészbúkra, ezért elnézést. Ennek az oka pusztán csak a nézettség. És ez a varázsszó, hiszen megismertetni bármit csak ott lehet, ahol vannak, akik meghallgatják.
És még most az elején szögezzük le: amiket leírok, azok nem titkok, bárki ismerheti vagy akár alapvető ismeretei között is szerepelhet ez. Ezek technikák és kutatások eredményei, amit lehet támogatóan és tolakodóan is használni. Attól függ milyen távú a Célunk. Gondolom a tolakodó reklámokat, értékesítőket mindenki ismeri, a lényeg az eladás és általában a minőség és a vevő érdeke háttérbe szorul. Ez is lehet egy Cél.

Amiről a cikkekben beszélni fogunk, az hosszútávú, ún vevőorientált nézőpont. Itt mellékelnék is egy idézetet: link
Na akkor a szemléletbeli hitvalláson túl is vagyunk.

Lássuk a mai cikkünk tárgyát, az 5 tipp a következő:

1) A 27-es szabálya!
2) A potenciális hallgatókat hívd a koncertre!
3) Az a 98%!
4) Tudd elérni a közönséged személyükre szabva!
5) Az információidról vezess jegyzetet!

 

1. tipp
Legyen szó egy koncertről híreszteléséről. Villant már be a gondolat, hogy egyes honlapokon, ahol úgy nevezett hírfolyamon keresztül közlik a híreket, percenként érkeznek be újabb és újabbak. Hogy a francba fogják látni azok az emberek a híremet, akik csak több óra múlva tévednek fel az oldalra?

2 lehetőség van:
× nem fogják látni, mert nem nézegetnek el odáig...
× végigolvassák az összes hírt, amíg el nem jutnak addig, amivel már találkoztak

CÉL: tudjanak a koncertünkről, emlékezzenek rá és jobb esetben még fel is keltsük annyira az érdeklődését az embernek, hogy el is jöjjön meghallgatni.

MEGOLDÁS: megállapították, hogy az embernek 27x kell látnia vmit, hogy megmaradjon benne, de legalább 9x, hogy érdekelni kezdje.

Itt egy kis támogatás angolul és magyarul. Őszinte leszek, nem hittem, hogy találok ehhez hivatkozást:)

Az ellentmondás az, hogy megbeszéltük az elején, hogy nem szeretjük a tolakodó marketinget. De 27x a képébe dörgölök vmit az embereknek, az azért barátok között is zaklatásnak minősül. És itt jön képbe a Hírfolyam és itt válik külön egy nagyon fontos szempont, ami megkülönbözteti ezt a technikát a zaklatástól.

A Hírfolyam ugye pillanatok alatt frissül, hála az aktív, nagyszámú közönségnek. Ha ide kiteszed a koncerted bármilyen formában, a kutya sem veszi észre. Tehát zaklattad? Amikor sokadszorra látja, elolvassa, majd eldönti, hogy érdekli-e. Viszont az infóról tudni fog, esetleg elmondhatja olyannak, aki érdeklődik iránta. Ha ajánlhatom, némi színtant azért illik belevinni a hirdetésünkbe, hogy adjunk esélyt a tekintet megfogásának.

Viszont ami kerülendő: kéretlen üzenet, imél, stb. és ezzel meg is érkeztünk a következő tippünkhöz:


2. tipp

Légy szíves, ne hívd el a 3 gyerekes családanyát is koncertre. Inkább legyen az eseményednek 40 meghívottja, amiből 30 eljön, 7 talán, 3 pedig nem, mint 1500 meghívott, abból 40 az előző módon eloszlott, 1460-nak pedig várunk a válaszára.

Úgy hívják ezt, hogy lőjük be a célközönségünket. Hidd el, sokkal jobb kevesebb "ellenséget" szerzel magadnak, ha tényleg a potenciális közönségedet keresed meg.

Az embereknek a jó pár év alatt elegük lett, hogy minden hülyeséget rájuk akarnak sózni, amire nincs is szükségük.

Például a fent említett anyuka mondjuk Nyíregyházáról kis valószínűséggel fog elutazni a Zenekarod szombathelyi koncertjére. Viszont kimondottan utálni fog, ha várja az üzenetet a férjétől, mindig rohan a géphez, amikor megjelenik, hogy üzenete jött és mit talál: A Zenekarunk holnap 400 km-re játszik tőled! Ugye üzenetről beszélünk, amit feljebb már letárgyaltunk, hogy a kéretlen üzenetektől hatványozottan megy fel a pumpa. Ugyanezt egy Üzenőfalon észre sem venné. Vagy nem foglalkozna vele. És nem is idegesítené (annyira):)

Na folytassuk a Nagyszámok bűvöletével. Arról sokat hallottunk, hogy a Nagyszámok Törvénye...erre tudom ráfogni, hogy a zenekarok azonnal 800 000 ismerőst hívnak meg egy koncertre. A Nagyszámok Törvénye egy létező dolog éééés nagyon sok esetben egy kiváló megoldás. Nézzük miért:

 

3. tipp

Na most, hogy kiteregettem, újult erővel állok neki főzni, aztán folytköv.

Tehát azt a következtetést szűrték le szakemberek, hogy a hideg megkeresésekre a visszautasítási arány 98%. Mi az a hideg megkeresés? Amikor ismeretlenül állítunk oda vkihez. Mi az a 98%? Hogy 100-ból 2x lesz sikeres a megkeresésed. Természetesen az ideális állapotot véve, hogy Illedelmesek vagyunk, nem tolakodóak, stb.

Egy személyes példa erre: a már nem létező zenekarunknál egyszer támogatást kértünk lemezfelvételre. Arra volt kihegyezve a dolog, hogy Tata és itthon vagyunk, meg ti is tatai cégek vagytok, nahh. Fel lett ajánlva minden együttműködési okosság és ki lett küldve 144 imél. Ez 3 napon keresztül 3-4 órát vett igénybe. Ja igen, mert ahol csak lehetett névre szóló volt a levél. A levélfogalmazásról majd egy későbbi cikkben beszélünk. Szóval melós-melós. Az eredményt ugye ne felejtsük ki, hiszen mindennek akkor van értelme, ha értékeljük is az eredményt és legközelebb korrigáljuk a hibákat. Mellesleg ezt PDCA-elvnek (Plan, Do, Check, Act) hívják a Minőségellenőrzésben:)

Az eredmény: 1 vissza-imél, hogy nem, 1 visszahívás, hogy már támogatunk mást, nem, 1 visszahívás, hogy kellemetlen, mert a program a Levélszemét közé tette a megkeresésünket, viszont meggyőztük, tessék 50ezer forint. Kapott róla számlát:) A végén végülis ismerős cégek alapján 100ezret sikerült összekoldulnunk. Ez első hallásra lehet, hogy nem tűnik soknak, de hogy ne zsebből kelljen kiadni, ahhoz már segítség.
Meg ha úgy vesszük 3 napi munka, 3x4=12 óra, 50.000/12=4167 Ft-os órabér. Megéri a befektetést?
De a zenekari pénzszerzésről szintén majd egy másik cikkben.

 

4. tipp

Visszatérünk a célközönség kiválogatásához. Nem elég, hogy Beatles-t kedvelő anyukákat ne hívjunk Dimmu Borgir koncertre (bár egy ismerősömet egyszer elkísérte az anyuja Slayer-re, de az más), viszont a nyíregyháziakat sem érdekli a szombathelyi fellépés. A legtöbb esetben.

Ez ugyanaz, mint a "kit hívjunk meg koncertre", csak visszafelé. A különböző városokban elvileg nincs sok ismerősünk, de annyi lehet vagy annyit lehet szerezni, hogy legalább nekik szólunk, hogy megyünk hozzátok játszani. Nos a pszichológia szerint mindenki szereti, ha kap egy kis figyelmet. Gondoljunk bele, mikor megy el szívesebben egy ember egy messzi zenekar koncertjére? Ha kap egy nemkívánt meghívót (mégrosszabb: üzenetet) a fészbúkon, hogy menjen el a 300 km-rel odébb egy koncertre vagy ha évente 1x-2x, de mindig szól neki a zenekar, akitől anno vett egy pólót, hogy ha van kedve/ideje, szívesen várjuk a bulinkra a városukba, mert új dolgokkal készülünk, új számok vannak, új pólóink vannak vagy egyszerűen csak rég találkoztatok és igyatok vmit, hátha érdekli.

Egy kiváló példa erre, egy ismerősöm, Karsai Geri, aki évek óta pofátlanul és idegesítően nyálas módon minden koncertjüket megköszöni ahol csak tudja (msn, fészbúk) a közönségnek, illetve megdícséri őket, hogy mekkora partit csináltak. Átlátszónak tűnik, de ha ő minden koncertet ennyire élvez, hogy megköszönje, akkor arról csak a közönség aktivitása tehet. Követendő példa:)

Hogy hogy jegyezzük meg a hallgatóinkat? Na igen:) Így:

 

5. tipp

írja fel a telefonszámát (lányoknak), fészbúk elérhetőségét (fiúknak) a karodra. Lehetne listát is vezetni a vásárlókról, de sztem az már elég elnyűtten hangzik, hogy "2000,- lesz és megadnád az adataid, hogy legközelebb kereshessünk az újdonságainkkal?" Pff, már ugrott is a bizalom. Najó ez kicsit szélsőséges megfogalmazása, de tippeljünk, hányszor hallotta már ezt, amióta népszerű az internet? Tegyük hozzá, hogy ennél az esetnél 1-2 emberre gondolok, nem arra, amikor százak állnak sorba kiegészítőkért. Viszont akiknél már százak állnak sorban, azoknak biztos nincs szükségük ilyen tippekre;)

És amikor megvan az elérhetősége, onnantól már bármikor elterelődhet a beszélgetés, hogy esetleg kívánja-e, hogy szóljatok, ha legközelebb arra jártok, stb. Ilyenkor megnyertük a "vevő" bizalmát azzal, hogy figyelmet szántunk rá, esetleg meghallgattuk vmi észrevételét.

Ezekről viszont már vezethetünk jegyzeteket, hiszen senki sem várhatja, hogy sooook-sok név legyen a fejedben, amiket többek között nem is használsz gyakran.

Jöhet az Excel tábla. Jó költségtervezésre, költségkövetésre, helyek, szervezők, és a többi nyilvántartására. Egy fájlban tárolható minden, a munkalapok különböztetik meg, de nem akarok most belefolyni az excel oktatásába, nem is tisztem. A lényeg, hogy Microsoft, egyszerűcske, de ezért szeretjük, könnyen elérhető és amire kell, arra tökéletes. Szezonok elején, koncertsorozat megtervezésére kimondottan jól jön egy friss kontaktlista megjegyzésekkel. Szezonok elején futás van a helyekért, számít az idő, az az a pár hét, amikor őrület van a szervezésben. Fontos, de legalábbis praktikus az automatizálás. Minél kevesebb manuális teendőnk legyen. Szar, ha már telefonálgatni kéne, de még mindig csak a helyeket böngésszük a neten vagy kontaktra várunk imélben...

 

Összegezve:
1) A 27-es szabálya!
2) A potenciális hallgatókat hívd a koncertre!
3) Az a 98%!
4) Tudd elérni a közönséged személyükre szabva!
5) Az információidról vezess jegyzetet!

 

A következő cikk témáján egy kicsit változtattam, ugyanis fészbúkon rákérdezett egy olvasó, hogy általános infók lesznek-e. Lesznek, bár másképp képzeltem a cikkek felépülését, de ez az oldal mégiscsak nektek szól, úgyhogy április 20-án a Marketing alapjairól, alapfogalmairól ejtünk néhány szót.

 

Címkék: marketing zene hirdetés siker facebook

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zenekarimarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr892845424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása